lørdag 10. april 2010

Noen dager vil man ikke oppleve

Natt til i går hadde jeg grusomme smerter i hjertet mitt, var faktisk den aller verste jeg har hatt noensinne. Varte i godt over en time, og så lenge har det aldri holdt på før. Fikk tatt paracet og en paragin forte som hjalp etterhvert. Sovnet til slutt, men klokken ti overhalv 4 våknet jeg at jeg hadde enorme smerter i magen, det presset så sinnsykt og strålte bakover i ryggen og oppover mot brystet. Prøvde og drikke og gå på do, men mens jeg satt på toalettet merket jeg at jeg ble skikkelig varm og kunne besvime, så satt meg litt i sofaen, men det bare forsatte og være veldig vondt, tok en paract til som ikke hjalp og gikk dermed inn til Stian for å si at vi måtte dra på legevakten. Vi dro med en gang og ble tatt imot på legevakten av en hyggelig dame som ikke viste om hun skulle konsertere seg om hjertet eller magen, men siden smertene nå var i magen konsentrerte vi oss om det. Ble satt inne på et rom, der vi var i litt over 2 timer. De tok masse små prøver og legen kjente på magen. Han ville at jeg skulle legges inn på overvåkning siden smertene var så store. Så klokken halv 7 ca fikk jeg seng sammen med 2 andre jenter, Stian dro da hjem for å få seg noe søvn. Jeg fikk veneflon i hånden og de tok nye blodprøver, samt fikk jeg en sprøyte i rompen som skulle dempe smertene. Det gjorde det og jeg fikk sovet litt til lege nr 1 kom inn klokken halv 8 for å kjenne på magen og snakke med meg. Så måtte jeg vente til klokken 10 da en ny lege kom inn, han spurte om masse greier og kjente på magen min på nytt som enda var veldig vond. Han ville at jeg skulle sendes til Ullvål og ta ultralyd, så klokken 12.30 hadde jeg time der, da kjørte mor, far og Stian meg dit, de kunne ikke finne noe galt. Så vi dro dermed tilbake til legevakten der legen ventet på meg. Han trodde dette kunne være en gallesten som hadde løsnet som man da ikke kan se, men siden noen av blodprøvene mine var så høye ville at jeg skulle spise litt også se hvordan det gikk. Det endret ingen ting, så jeg trodde jeg kunne få dra hjem. Men han hadde en annen plan, han ville at jeg skulle legges inn på Ahus, siden smertene forsatt var der når jeg ikke hadde smertestillende inni meg og at blodprøvene var så høye. Så da dro vi bare hjem og pakket litt så klokken 16.30 kom vi inn på akuttmottaket på Ahus, lå først lenge i gangen før vi ble satt inne på et rom. Da kom to assistenter og en turnuslege som kjente på magen igjen og satte masse nye spøryter, samt en til veneflon siden de ville at jeg skulle faste om det skulle bli operasjon. Etter MYE ventetid, kom en overlege som hadde sett på blodprøvene og de var nå gått ned til normalen. Så vi ble enige om at det forhåpentligvis var en gallesten som har løsnet. Men siden jeg hadde fått sprøyte med smertestillende merket jeg ikke noe særlig til smertene, så jeg fikk lov til å dra hjem. Men har åpen retur om smertene skulle komme tilbake. Var hjemme igjen klokken 23.00 ca
Det var utrolig godt å komme hjem og sovnet med en gang, i dag har jeg forsatt litt vondt så har tatt paracet og ibux og må se an dagen og hvordan smertene blir.

Så det var rett og slett vært en helvetes dag, må bare takke for at jeg har en samboer som er der 100% selvom han er både redd leger og sprøyter og jeg har tatt 9 på ett døgn, pluss mamma og pappa som måtte kjørte meg først til Ullevål, så til legevakten også denne lange ventetiden på Ahus. Jeg har verdens beste familie!




1 kommentar:

  1. Uff, uff håper du slipper mer av disse plagene. God bedring fra oss i drøbak

    SvarSlett