mandag 9. august 2010

Nussi min

Tenkte jeg skulle lage et innlegg om Nussi, faktisk

Nussi ble kjøpt etter en del masing fra min side om å ha et dyr. Jeg har tidligere hatt et hamster som het Buster, en angorahamster, samt at min bror hadde Pondus som var gullhamster( den vanlige typen) Jeg er jo allergisk mot de fleste dyr, så planen den gang var egentlig å anskaffe seg skillpadde, det syns min bestemor var veldig fælt, så da ble vi enige om vi kunne ha hamster. Uten at vi egentlig viste om vi tålte dem, men det gjorde vi =D

Så når jeg skulle denne gangen titte etter hamster hadde jeg mest lyst på angorahamster, disse har litt langt hår, noe som da Buster hadde. Det var ikke så veldig lett å finne, på Stovner hadde de en, den var sort, men damen i butikken turte ikke å ta hånden inn og den freste. Noe som betyr at den ikke er menneske vant. Derfor dro vi til strømmen, der vi også kjøpte våres hamstre. Der hadde de en angorahamster og noen pandahamstre. Så var det og velge, men angorahamsteren var litt sur så vi bestemte oss ganske så fort for at det var en pandahamaster som skulle bli med oss hjem. Og den ene gikk rett opp i hånden til hun som hjalp, så da var det ikke tvil om DET var den vi skulle ha =D
Vi fikk henne i en liten boks, som hun gravde veldig fælt i. Mens vi kjørte hjem kom jeg på navnet Nussi og siden har det blitt det. Hun bodde først i dette buret:

som jeg da hadde fra mitt tidligere hamster. Men etter som tiden gikk fant jeg ett bur på nett som var en del større, ikke så mye i høyden med i bredden. Grunnen til at jeg ikke ville ha det så høyt at er de har en veldig stor tendens til å klarte også falle ned. Så dermed ville jeg heller ha et som var samme type som det hun hadde bare i større. Så da fant jeg dette:


kjøpte det for 500kr, mens det egentlig kostet 1500 i butikken.
Sær som jeg er så fant jeg nytt et etter en liten stund, helt likt bur bare annen farge på bunn og litt annen farge på gitteret, så da ble det byttet.
Den dag i dag ser buret ca slikt ut. Hun har et stoort løpehjul som hun holder meg våken med om natten. Samt at hun har fått 3 etg, den ene har faktisk jeg laget selv.


fra og være veldig liten, som dette:

Har hun nå blitt så "stor" som snart fyller ett år i sep , hihi

Hun er rett og slett min hjerteknuser å jeg er veldig glad i henne, pandaungen min =D
Hun har alt hun trenger i buret sitt, så det at hun nå ikke får komme ut, gjør ingen ting. Dessuten er jeg flink til å ha hånden min i buret, slik at hun alltid kan klarte litt på meg, samt kjenne igjen lukten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar